Acquisitie

Er zijn veel verschillende manieren om nieuwe klanten te werven. Elke onderneming wil natuurlijk meer geld verdienen, een mogelijkheid hiervoor is bijvoorbeeld telefonische acquisitie. Dit wordt al jarenlang ingezet om de verkoop te stimuleren, maar dit kan u natuurlijk ook gebruiken om meer klanten te werven. Het grote voordeel van telefonische acquisitie is dat u direct contact heeft met de klant en kunt inspelen op vragen of onduidelijkheden. Tevens is het mogelijk door te vragen op specifieke wensen en behoeften.
Het is lastig te zeggen wat telefonische acquisitie precies oplevert, bij elk salesteam zijn er andere afspraken. Maar uiteindelijk wilt u natuurlijk dat er leads aangeleverd worden, die klant bij u worden. Duidelijke afspraken maken met het salesteam is dus zeer belangrijk. Veel callcenters gebruiken een belscript om het gesprek een structuur en houvast te geven. Dit kan zeker handig zijn, maar moet niet leidend worden. De medewerker voelt zelf aan welke kant het gesprek op gaat en kan hier goed op inspelen.
Houd vooral de behoeften en wensen van de klant centraal, teveel bedrijfstermen schrikken een potentiële klant af. Een afspraak maken voor een vervolgafspraak zou een goed doel zijn voor telefonische acquisitie. Zo kan uiteindelijk het bedrijf en de afdeling die zich echt met het onderwerp bezig houdt, de klant overtuigen en binnen halen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *