Beginnen aan de koude acquisitie
Koude acquisitie is vaak niet een van de meest favoriete bezigheden van de ondernemer. Toch is ook koude acquisitie belangrijk om een nieuwe klant binnen te halen. Natuurlijk moet je van te voren wel bedenken hoe veel tijd je hier in gaat stoppen en je dient te monitoren wat voor en hoeveel klanten hier uiteindelijk uit komen. Indien van te voren al duidelijk is dat koude acquisitie niet rendabel is dien je te gaan kijken hoe je dit rendabel kunt maken. Denk bijvoorbeeld aan het inhuren van een professioneel bureau of het aannemen van geboren acquisiteurs.
Het is belangrijk te blijven acquireren. Indien er niet meer genoeg opdrachten zijn is het eigenlijk al te laat. Je moet dan nog koude acquisitie plegen en ook hier gaat weer wat tijd overheen voordat de opdrachten ook daadwerkelijk beginnen binnenstromen. Koude acquisitie dient eigenlijk een dagelijkse bezigheid te zijn van ieder bedrijf.
Indien je koud gaat bellen is het belangrijk om direct duidelijk te maken wat je product of dienst inhoudt en wat juist deze zo bijzonder maken. Probeer niet te glad te zijn, dit schrikt ook veel potentiële klanten af. Bedenk een goede boodschap die je wilt overbrengen en geef de klant een persoonlijke aanpak en benadering. Zo kun je hen ook echt iets aanbieden!