Klant wilt niet telefonisch in de wacht staan
Veel mensen die in de wacht worden gezet als zij bijvoorbeeld bellen naar de klantendienst vinden dit echt niet kunnen. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat 32,2 % zelfs niet bereid is om te wachten aan de telefoon. Dit is gebleken uit onderzoek van Amerikaans softwareleverancier Velaro.
Toch zegt ook wel ruim dertig procent dat ze tot vijf minuten willen wachten tot ze geholpen worden. Een vrij groot aantal dus dat ook hierna in de wacht blijft staan. Ook blijkt dat mannen stuken ongeduldiger zijn dan de vrouwen, zij hanger eerder de hoorn op. Ook rijkere mensen hebben minder geduld in vergelijking met de minder rijke mensen.
Jonge mensen hebben minder geduld dan oudere mensen. Hieruit zou je kunnen opmaken dat jongeren zich in een leven bevinden waarin zij hun tijd kostbaarder vinden. Uit alle onderzoeksresultaten komt dus naar voren dat minder rijke, oudere vrouwen het meest geduld hebben als zij contact willen hebben met de klantenservice van een onderneming.